Thursday, August 18, 2011

Kasihanilah mereka di Somalia.. hulurkan bantuan ringankan beban,,


Assalamualaikum semua..
pagi tadi nora ada tengok kat MHI kat tv3..
ada tunjuk pasal kebuluran kat somalia.. ya allah sayu ja hati tengok...
depa nie sampai dah jadi sangat2 kurus sebab tak makan..


 tengok la budak nie.. ya allah sedih sangat..
sangat2 berbeza dengan negara kita nie... budak2 walaupun kurus tak dak la sampai macam nie..
kita kat malaysia nie kalau bab makan haaaaa....


ambik kau penuh satu meja makanan...
tapi kita tak sedar kat negara luar... kena ikat perut nak tahan lapar..


nie la contoh betul2 istilah ikat perut kalau kat malaysia rasanya tak dak la sampai macam nie..
kalau ada pon mesti akan ada sumbangan dari orang perseorangan atau badan2 NGO kat malaysia nie..

nora kalau bab nak derma memang gitau awal2 nora memang tak mampu..
nora student lagi.. makan minum pakaian pun abah yang tanggung..
niat hati memang nak membantu tapi apakan daya...
so nie la satu2nya medium untuk nora nak membantu..

selain dari doa untuk mereka.. depa kat sana sebenarnya tengah mengalami kemarau..
rasnya lagi sebulan kot kemarau tue.. ya allah kalau budak atas tue sekarang macam tue..
lepas nie?????? renung2kan.. mungkin dah tak dak dah kot..
so pada sapa2 yang berkemampuan.. ampa2 boleh nak menderma..
meh klik SINI...

kat situ ada info macam mana ampa nak membantu rakyat kat sana..
walaupon sedikit ja sumbangan kita kat depa..
insyaallah ganjaran yang besar buat kita... mereka tue semua saudara seislam kita..

p/s: kepada semua blogger tak salah rasanya hari nie kita sama2 buat entry pasal nie.. sekurang2nya kita dalam membantu menyebarkan maklumat... mana tau usaha kita menyebarkan maklumat nie sedikit sebanyak dapat membantu mereka.. :)

3 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said...

kita ptot bersyukurkan duduk kt malaysia ni,.=)

- abdul hadi abdul muti - said...

sedihnya hidup diorang. betapa beruntung kita kat Malaysia ni

nora amila ghazali said...

aini: betol2...

hadi: sangat beruntung kan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service