Monday, May 30, 2011

kenapa kak @ abg oc marah2??

assalamualaikum semua..
melalui entry sebelum nie... sapa tak baca lagi baik klik sini..
haaa.. dah baca?? nora ikut kursus MDS n jadi oc MDS ler..


best la jugak.. cuma besala pelajar ramai.. dalam 2000 lebih student..
siswi saja ada 1406 orang.. memang macam2 kerenah la.. mcm2 perangai..


tercabar gak la diri nie kan..tambah2 nora biro disiplin..
memang 24 jam ngan student ja.. cakap slow2 tak mo dengar..
kena jerit gak.. ada gak la biro kerohanian suruh guna pendekatan reverse psikologi..
contohnya guna perkataan "adik2" (mcm oc siswa buat..)..
tapi kami dah try cakap slow memang tak jalan..

dan ahirnya kami jumpa satu cara.. iaitu cakap terbalik.. contohnya..
kalau nak suruh depa jalan laju2...
"siswi... jalan la lambat2 sikit.. biar kita sampai lambat ke dewan.."
memang nampak macam kami perli tapi tue ja cara.. terpaksala..

semua yang kami cakap ada sebabnya... meh nak senaraikan arahan n sebabnya..


1) siswi jalan jangan lepas garisan putih ( line atas jalan tue )

nora keluarkan arahan nie sebab senang.. kalau ada kenderaan lalu.. tak payahla kami nak kena jerit2 suruh rapat kiri or rapat kanan.. kan senang?? ati tak sakit bila sekali nak jerit sampai depan dengar.. hoho panjang kot barisan depa..

2) siswi jangan ada gap..

kami keluarkan arahan nie sebabnya.. kalau ada gap kita akan jadi longlai jalan.. maksudnya lagi lambat jalan lagi besarla ruang antara yang depan ngan belakang.. so lagi lambat la jalan.. dah tue dh besar nak kena lari plak.. jatuh kang lagi susah..

3) siswi jangan bersembang masa jalan

kenapa?? sebab bila kita cakap sambil jalan kang kita juga yang penat.. pastu langkah pon makin slow haaaa... kan besar lagi gap... lambat la nak sampai ke destinasi.. lagipun banyak tempat gi leh cakap.. kenapala masa jalan gak??

4) siswi jangan lari!! bukak langkah besar ja

kenapa?? sebab bila lari kemungkinan untuk jatuh kan tinggi... kalau jatuh sapa yang susah?? kami2 juga.. kami nie dipertanggungjawab tuk jaga kamu bukan mencederakan kamu... kang jatuh.. akak ada siswi jatuh.. haaaa lari berkejaran la oc didiplin ngn medik nie.. hurmm..

5) saya nampak lampu tue.. siswi simpan handset tue..

kenapa kami tak bagi main handset?? sebab handset nie buat kita lalai.. bila jalan sambil main handset kang terlanggar batu jatuh??? kami juga yang susah..

nie barisan oc disiplin bagi MDS sesi mei 2011..
abaikan gambar comei kat sebelah tue na.. hihihi...

dan nie semua oc bagi sesi MDS mei 2011..
penat lelah kita bersama.. kritikan dan masaalah kita hadapi bersama..
tq be my family.. love u all..
harap2 leh smbung dgree kat uitm arau lagi... boleh join oc lagi..

OC TERBAIK!!!

10 comments:

aDisH.sHidA said...

wah best nya....garang jugak adik kak sorg nie nooo

nora amila ghazali said...

kak shida: hihihihihi kerana tugas terpaksala..

Razif Radzi said...

hehe ada term-term menarik..
adish.shida: saya la abg dia.. kehkehleh...larikkk...

nora amila ghazali said...

razif: hahhaha.. abg?? errr.. merapu boleh..

shiro wakaka said...

sy salah seorg adik2 yg part1 mei2011..tq atas segalanya..semoga ALLAH membalasnya..insya-ALLAH, kalau ada rezeki kita boleh berjumpa lagi..gembira dpt berjumpa dan berkenalan dgn akak2 oc di sini..semoga dpt smbung degree di uitm arau,perlis..sy juga dr ac110

nora amila ghazali said...

shiro: welcome... belajar baik2 auwww..

shahjiehan said...

oc tu apa?

nora amila ghazali said...

sj: oc??? nie confirm tak baca entry2 sebelum nie...

oc= orientation community

Cahaya Kelembutan said...

menarik yer d situ~~=)

nora amila ghazali said...

chya: =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service