Thursday, June 23, 2011

Bila si dia tak ambil peduli..


assalamualaikum semua.
mengenai tajuk nora arinie.
mesti ramai yang tertekan kalau jadi macam tue kan.
sakit ker apa ker. dia buat tak peduli jer.
dia macam tak der perasaan. langsung tak perihatin kat kita.

apa nak buat?? meh sini nak ngajar.
nora dapat dari majalah dara keluaran julai 2011.
sebenarnya nora pernah buat benda yang sama jugak dulu2. hihi.
keputusannya?? ok la.

1. cakap hati ker hati..
terus terang ngan dia apa yang kamu rasa. kadang2 orang macam nie susah sikit nak faham apa yang kita kata. ye la dia kan lebih kurang macam tak der perasaan. tapi melalui cara nie mungkin dia akan faham. cubala tak salahkan??

2. buat sesuatu bagi dia cemburu
hahaha. yang nie selalu pompuan akan buat. tapi asanya yang nie selalu mujarab. kalau dia sayang mesti dia akan bagi lebih perhatian kat kita. ya la mau tak nya. hilang orang dia sayang. tak ker lagi susah.

3. buat tak ambil peduli pasal dia
cara nie kadang2 berkesan gak. laki nie ego tapi dalam ego dia nak jugak disanyangi. so dia mesti akan bagitau dia sakit la apa la. nak dimanja. so apa lagi korang boleh balas balik apa yang dia buat contohnya kata sakit erk?? hurmm. lama2 dia akan rasa balik apa yang kita rasa dia tak ambik peduli sal kita.

4. bagi pengajaran
cam ner?? apa lagi gunakan taktik merajuk anda. bila kita merajuk tak call dia, tak msg dia mesti lama2 dia akan terasa kehilangan kita. so lepas tue dia akan lebih cuba bagi perhatian kat kita. tapi pastikan bila dia tanya kita kenapa kita merajuk jangan bentak2 plak. marah2 ker. cakap baik2 bak kata majalah dara tue cakap dengan nada manja atau dalam nada bergurau.

5. kad dengan kata sidiran
huurmm bagi nora dalam msg pon boleh. tapi dalam msg kurang sikit nak berkesan mau dia jenis lambat tangkap aduuii kita plak yang panas so baik bagi kad or hadiah. mesti dia pelik tapi ayat sindiran kamu tue dapat bagi impak buat dia. jangan perli lebih2 kang dia kata kita terlalu nak manja2 ngan dia.. hihi

okelah tue jer kot tips yang nora ada buat jugak n yang ada dalam majalah dara.
nak banyak info jom beli majalah dara.. best2..
errr nie bukan nak promosi tau. tapi nak bagitau apa yang baik.

"ilmu kena kongsi, nnti kat akhirat allah tanya."

9 comments:

tomatokering :) said...

oooooooo ni mak dara la niiii ;p

fRaMe+LenSeS said...

waahhh.. wiwit2.. agagaga.. :P majuk leh? :P

nora amila ghazali said...

erika: mak dara?? opppsss.. nie anak dara muahahha

nadh: nak majuk??? errr sepatutnya adik kamu yang majuk nie.. dah lama tak tgur dia.. sob3.. *majuk..

shahjiehan said...

o0o0o... di lmun cinta ehhhh

nora amila ghazali said...

sj: opppsss dilamun cinta?? muahahha pakwe po tak der nak dilamun cm na.. just kongsi tips jer..

asmira surianie said...

thanks kongsi tips yang berguna

nora amila ghazali said...

asmira: welcome..

erni ariffin said...

dah buat semuanya tapi x menjadi lg... hurm... mcm mane la nasib :(

nora amila ghazali said...

erni: mungkin dia bukan untuk kamu.. stay strong dear..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service