Thursday, February 17, 2011

Bila budak akaun masuk ladang...


assalamualaikum semua..
petang2 bukan la ada apa sangat nak buatkan...
so kawan2 nora ajak la nora gi jenguk ladang...
nak tau tak... nora nie pasang niat nak gi ladang dari part 1 lagi.....
part 6 baru leh gi.. huhhhh dasyat betul la...

so kami pi sana guna khidmat penunjuk arah gak... hihihi...
mau sesat dalam tue... hihihi tak la... cuma tak tau nak pi mana ja la....
tq erk ummi... kalau tak, duk pandang je la ladang tue tiap2 ari....
al-maklumla ladang tue sebenarnya sebelah jer ngan kolej nora...

okeh2 untuk pengetahuan yang bukan budak uitm...
kat sini hostel kami panggil kolej... jangan ada plak yang salah faham yer...
okeh... mula2 kami pi melawat projek ternak anak ayam...
comei kowt anak ayam tue... meh tengok kat bawah nie...

ayam dia banyak... so disebabkan ummi tue budak ladang jadi dia cerita la sikit pasal ayam nie...
dia kata kalau yang betina bulu kat kepak dia berlapis dia tak sama la..
maksudnya... macam rambut layer... hehehehe...
kalau jantan bulu kat kepak dia sama ja... heheehhe....
kalau nak tau kena pi tanya budak ladang na... hik3...

lepas tue pi tengok burung merak...
cantik warna bulu dia... nak tengok??
ha nie bawah nie...

tapikan burung merak nie tak mau kembangkan ekor dia..
kami tanya la si ummi nie cm na nak bagi dia kembangkan ekornya..
dia cakap kena tunggu merak tue marah... waaaaa...
bila dia nak marah... sob3.. sedih ja... tak dapat tengok ekor dia masa kembang...

yang cantik confirm betina... jantan tue yang kecik tanpa ekor...
hik3.. patutla pompuan suka melawa... hehehhehe

lepas tue kami pi tengok ladang tanaman...
masa kami pi jenguk tue waktu petang so ada la budak ladang duk bekerja kan2..
hehheeh jom tengok depa kat bawah nie... meh3..
ha nie depa duk siram tanah tue..
nora tanya la kawan nora napa kena siram sampai lecak tanah tue,.
dia kata untuk nak bagi air yang cukup untuk sampai malam...
tapi lupa plak na tya kenapa.... hehhehehe.

lepas tue pi tengok burung puyuh.... allalalalla..
comei sangat... disebabkan comei sangat... heheheh
lupa nak ambik gambar... hhaahaha...

tapikan dalam kandang burung puyuh tue ada kertas..
nora tanyala napa bubuh kertas...
kawan nora kata sebab kaki puyuh tue lembut lagi..,
so kertas tue untuk menjaga kaki puyuh tuh dari patah...
oooo... banyak ilmu kan...??????

lepas tue plak... pi jalan2 kat sekitar ladang tue..
then jumpa buluh apa tah... lupa plak...
tapi sangat suka tengok pokok buluh nie..
renek... so posing sikit... hehhhehe

hahahahah.... tue la kawan2 nora...
tepi pagar ja... still nampak kan pokok buluh tue...
ada rebung gak... orang kata rebung jenis nie sedap...
hurmmm... terfikir plak... pernah makan tak???

hahhaha abaikan soalan tue...
kena balik tanya mak la... hik3..
lepas tue pi........

caaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ladang kelapa sawit...
hhahahaaha posing lagi...
kali nie main cak2 plak... hahahahah...

adehhh penat dah jalan... jom balik...

ha banggunan pink tue la kolej nora... sebelah ja kan...
ha kan dah gitau....
so sekarang nak balik kolej dah...
jom korang... letih dah nie...
pusing2 ladang....

nie la jadi bila budak akaun masuk ladang...
semua benda nak tau...
semua benda nak tangkap...
haahhahaahahha....

12 comments:

fRaMe+LenSeS said...

laaa.. shiannya baca orang tu nak kasi burung merak kembangkan ekoQ tapi dia tanak..meh nadz nak kasi tips sket..
kejaQ la dia.. nt dia mesti marah..
konpem kena kejaQ balik, ng ekoQ yang kembang.. hihi.. :p

AdiSuda said...

ahahaha..kira ok la 2..dpt jgk ilmu..thnkz share ilmu...heee

kiera'sakura said...

wah masuk ladang erk? klu dpt tgk nora bergumuih ngn tanah merah tue lg best.. hehehe

nora amila ghazali said...

@fRaMe LenSeS
kejar dia???? uiiihhh dalam kandang tue... takut2... kang mai gigit ka apa ka... huissshhh tak moooo...

apa kata nadz yang tolong kejar... heheehhe

@AdiSuda
tu la... kena gi ngan budak ladang baru dapat ilmu... kalau gi sendiri pandang2 je la... hahahahha

p!q4h b@guss said...

xbok balik ayam sekor ka?? hehe

nora amila ghazali said...

@kiera'sakura
hahhaha.... tanah merah... ala yang tue selalu... orang kampung katakan,.. hik3...

nora amila ghazali said...

@p!q4h b@guss
ayam kecik ja... bawak balik nnti tak cukup kasih sayang kang mati plak... tak pa... biar kawan2 nora jaga kat sana ja la... hik3..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

nora jadi ibu ayam ka? kih3..

=P

nora amila ghazali said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr
ibu ayam????? huhhh... gk!!!

sherah said...

ahaks....kena blajaq ilmu2 nie dari kak nora nih ..hehe....baru sehari masuk dah blajaq macam2 kan..fuh..saya baru permulaan :)

nora amila ghazali said...

sherah: hhaha kalau sehari masuk tak belajar apa2 rugila.. kamu lepas nie tiap2 ari ada pembelajaran baru.. akak sehari tue jer.. hihihi gud luck!!

sherah said...

thanks akk...insyAllah...i will do my best :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service