Tuesday, February 15, 2011

Sambutan maulidur rasul di UiTM arau...


assalamualikum semua...
salam maulidur rasul... moga apa yang kita buat arinie diberkati allah...
ramai yang post entry pasal maulidur rasul nie kan...???
so nora nak citer je la... apa yang berlaku kat uitm arau nie...

walaupun kami student jer kat sini...
tapi kami pun sambut gak... jawatankuasa perwakilan kolej yang anjurkan...
memang bagusla aktiviti nie diadakan... kan3???hehehe
okelah... meh nak cita....

pagi 15/2/2011, nora dan kawan ikut serta dalam perarakkan maulidur rasul...
ia diadakan bagi memperingati rasulullah s.w.t....
pagi2 lagi pukul 7.30 pagi kami berkumpul kat perkarangan kolej masing...

so nie kontijen kolej teja...

nie dari kolej siding... nora dari kontijen inai... hehehe
tapikan... lupa nak ambik gambar... sibuk duk ambik gambar orang ja...
ish3.. teruk tul... kami semua kena pakai baju sama...
macam kolej siding nie semangat betul depa... waaa bagus2...
siap ada reben atas kepala lagi...

so masa nie... nak bergerak dah... nampak tak kat hujung nun jauh di sana...
pelajar siswa dh mula lalu... so kami2 akan ikut dari belakang...

kami berarak dari kolej ke dewan sri semarak...
kat sana nanti akan diadakan ceramah... sambil2 jalan nie..
kami semua berselawat ke atas nabi kita...

ha nie dah samapai.... hehehhe....
masa nie duk beratur tunggu giliran nak ambik roti n air...
lepas tue boleh masuk dewan...

memang ramai gak la yang turut serta... so memang tak cukup ruangla...
sampai ke luar pun ada orang duduk... tapikan nora masuk juga... heheheh...
kalau kat luar nnti bukan dengar apa pun... kan2?? sapa setuju.. hik3..

majlis dulakan dengan bacaan doa...
lepas tue, pihak pengerusi jemput seorang lecturer untuk mendeklamasikan sajak...
tajuknya nora kurang pastila...
tapi antara ayatnya,,,

" jangan kata kita cintakan rasul, kalau sunnahnya kita endahkan...
jangan kata kita cintakan rasul, kalau aurat tidak dijaga... "

macam tue la lebih kurang... kalau salah maaf ya... hihihi...

lepas tue, dengar marhaban dan nasyid dari kumpulan... errrrrr????
lupa plak.. hehehe... (sebenarnya tak tau nak sebut...)

lepas tue kami tengok satu video nie..
saat2 kewafatan rasulullah.... sedih sangat...
bila jibril datang ketuk pintu nak masuk umah...
tapi fatimah cakap ayahandanya sakit... so dia tak benarkan..

tersentuh dengan kesedihan fatimah, semasa jibril nak tarik nyawa rasulullah...
masa nie la nora nangis,,, tersentuh... teringat mak abah kat umah...
[ mak abah... along sayang mak ngan abah... ]
dari mula sampaila rasulullah pergi.... fatimah tengok ja...
dengan pilu tengok kepedihan ayahanda dia...
tapi satu ja yang keluar dari mulut rasulullah...
ummati... ummati... ummati....
pilu rasa ati....

then sampailah masa dengar ceramah...
best la... sebab citer kisah nabi dulu2...
tentang nabi isa.... pesanan rasulullah...

ha tengok tue kusyuk kawan2 nora duk dengar...
psssttt nora pun khusyuk gak... tapi teringat nak buat entry kenala ambik gambar...
hehheheh....

lepas tue kami bersurai... ingatla kawan2...
pesanan nora wat kawan2 n diri sendiri...
rasulullah pun ingat kita sebelum dia pergi...
ingatla dia.. cintailah dia... pegang sunnahnya...
insyaallah kita akan selamat...

tq baca entry kali nie...
jom la join contest hehhe... klik sini..

4 comments:

angah said...

mmg sempoi awek rmai owhh...
hehhe

nora amila ghazali said...

@angah
amboi2.... ish3.. gatai noo...

Rozuan Ismail said...

meriahknya..kitorang kat UKM x de pape pon..mungkin lewat sikit kot sambut..hehe.. baju sama..macam boria dah..hehe

nora amila ghazali said...

@Rozuan Ismail
erk.. ooo gatkan semua u smbut... heheh.. memang meriah.. hehehe,..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service