Friday, February 4, 2011

Pengalaman menimba ikan...


assalamualaikum semua..
tau tak apa tue menimba ikan????
nora first time ikut abah gi menimba ikan...
sebelum nie memang dah tau pasal aktiviti nie... cuma tak pernah ikut ja...
so asanya tak nak citer banyak...
tengok gambar sambil nora citer lagi best kan?? haaaa... jom!!


ni baru smpai kat bendang abah... kat situ dia ada wat perigi...
so bila hujan, air dari bendang akan lalu kat parit masuk dalam perigi tue...
jadi banyak la ikan menginap kat situ.. hahahha
first kena sedut air dari dalam perigi tue dulu..
haaa... nmpak tak abah nora ngah pasang enjin...
nak sedut air masuk sungai...

masa kami pi nie petang so sambil tunggu abah pasang enjin tue...
kita makan dulu... sedap... goreng pisang makan kat bendang...
angin sepoi2 bahasa... terbaiklah...

hehhehe... lambat la nak sedut air tue... posing dulu tengah bendang..
cantik sangat pemandangan.. huhhh...

ha... nie la perigi tue.. tak tau napa orang panggil perigi..
hihhihi.. banyakkan air.. kena sedut buang dulu baru leh cari ikan..
kalau tak jenuh... dalam gak, 3 kaki..

ha dah abis sedut dah.... sesi menimba ikan..
jom..!!!

adik saya takut... lari masuk kereta... cian dia...

ha... abah n adik2 masuk untuk menimba ikan...
banyak gak...

abis baju kena selut.... nora pun kena tempias walaupun tak turun..
malas nak turun... ramai sangat nanti ikan lari...
lagi susah nak tangkap....


nie hasil tangkapan... nampak jer sikit...
bila bawak balik umah.. nak bersiang... wahhh... lenguh gila...
habis luka tangan nora ngan mak...
sakit.... =(

haaa.... dah abis menangkap, so sesi mambasuh paip yang digunakan untuk menyedut air..
banyak selut... nie sungai yang ada kat situ... rupanya tak la dalam sangat sungai tue..
so dah tau kan macam mana nak menimba ikan???
ada sapa2 teringin ka??

7 comments:

Mr H said...

wahhh.. menimba ikan.. macam best je...

Kamariah Awang said...

Salam ziarah.. Elok jugak... dapat pengalaman baru, kan?

Kamariah Awang said...

Silalah ke gerbang silaturahim saya di www.matahati-kamariah.blogspot.com

nub said...

kat kampung aku suka buat benda ni oo. ahahha

nora amila ghazali said...

@Mr H
mmg best...hehehehe

@Kamariah Awang
a'aa mmg pglman bru...

@nub
ya ka... org kpg mmg selalu... hhehehe

fRaMe+LenSeS said...

bila nak p lagi ni? nak ikut.. ;)

nora amila ghazali said...

along: alaaaaaa lepas nie tak pi dah abah kata tak larat nak tangkap... lepas nie nak bagi org pi kutip plak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service