Saturday, November 13, 2010

Bila anak murid salah faham....

salam semua... huhuuhhuu...

hahahaahahahahahaha.,,, nak tau kenapa nora gelak...

hah meh baca cerita kat bawah nie...

nora terbaca masa duk google tadi huhu...

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…

Pengajaran : Cakap biar terang, bak kata-kata dalam filem P Ramlee……….

ha... best tak hahahhhahaa... aduh..

ni la masalahnya bila buat sesuatu tak gitau tujuan...

huhhhh...

12 comments:

Rozuan Ismail said...

haha..betol jugak cakap budak tuh..bagitau biar jelas dan terang..jangan senyap je..budak ni kadang2 lebih pandai dari kita..

Shaofie said...

hahah.
memang lawak.
betul gak kata anak murid tuh.

zacky ~786~ said...

hahaa..~ bestx2..

nora amila ghazali said...

huhu... lawak kan... hahhaha... nora baca tadi tergelak sowang2... ish3 ada juga macam nie...

Ajie Mohd Tahir said...

hahaha..lurus betul.XD

nora amila ghazali said...

tapi ajie... betul la budak2 tue kata... logik per???? dh nama pun bdak2... aduuuhhh

Ajie Mohd Tahir said...

hehe..bkn kte slh.lurus sbb diorg take cacing tu sbagai cacing.err..cmne nk explen ek?tak reti la.XD

nora amila ghazali said...

huhhhhhh... hurmmmm..... huhu

mira the monster said...

hahah..lawak la anak murid ni

Tilam said...

kalau masa saya kt srwk dulu, budak budak sana tuduh menuduh kawan dia minum arak...lepas tu kawan dia mati matian tak mengaku...kita pun tak tu betul ke tak...

Tilam said...

kalau masa saya kt srwk dulu, budak budak sana tuduh menuduh kawan dia minum arak...lepas tu kawan dia mati matian tak mengaku...kita pun tak tu betul ke tak...

nora amila ghazali said...

huhu... ya ka... aduh kesian kan budak yang kena tuduh tue,.. klau betul tak pe la jugak... kan2...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Teman Bloggers..

jom check page rank blog kita!!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service